لیست قیمت باتری 50 آمپر مخصوص باتری پراید

خرید باتری پراید

خرید باتری پراید

پراید رایج ترین ماشین در کشور ایران است که قیمت پایین تری نسبت به بقیه خودرو ها دارد. از مهم ترین ارگان های پراید باتری است و برند های مختلفی در ایران، باتری پراید تولید می‌ کنند. با توجه به وجود مدل و برند های مختلف، برای خرید آگاهانه باید اطلاعاتی در زمینه باتری پراید کسب کنید.

چند نوع باتری پراید داریم؟

پراید دو نوع باتری دارد، که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. معمولاً رنج قیمتی باتری نسبت به برند و مدلی که دارد، متغیر است. باتری اسیدی (الکترولیتی) و باتری اتمی (سیلد) باتری های پراید سایپا هستند، که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

باتری اسیدی

باتری اسیدی یا الکترولیتی از باتری های قدیمی است که قیمت نسبتاً پایین تری دارد. باتری اسیدی قابلیت شارژ و دِشارژ نیز دارند و دارای شش درب ورودی هستند. در این نوع باتری، جنس صفحه الکترولیتی سرب است و مجموع برق تولیدی به 12 ولت می‌ رسد. معمولاً این نوع باتری متشکل از 65 درصد آب و 35 درصد اسید است و به همین دلیل باتری اسیدی نامیده می شود.

باتری اتمی

باتری اتمی یا سیلد که آن را باتری خشک نیز می‌ نامند، دارای یک درب ورودی است. علاوه بر باتری اسیدی، باتری اتمی نیز الکترولیت دارد و طبق تفاوت های که دارد، نیازی به آب مقطر ندارد. باتری های اتمی قبل از ارائه به بازار شارژ می‌ شوند و نیازی به تنظیم اسید ندارد، از این رو باتری های بدون مراقبت نامیده می‌ شوند.

مزایا و معایب باتری اتمی و اسیدی

این دو‌ باتری از نظر ساختاری شبیه یکدیگر هستند و کارایی مشابهی دارند. با توجه به تفاوت های مختلف و جزیی که انواع باتری پراید با یکدیگر دارند، دارای مزایا و معایب مختلفی از جمله موارد زیر هستند.

مزایای باتری اسیدی (الکترولیتی)

  • قیمت مناسب
  • اخطار قبل از ضعف کامل

معایب باتری اسیدی (الکترولیتی)

  • باز بودن قالب باتری
  • امکان خروج اسید و آسیب به بدنه خودرو
  • تنظیم مداوم آب و‌ اسید

مزایای باتری اتمی

  • قدرت استارت بالاتر
  • قالب کاملا بسته
  • طول عمر بالاتر
  • عدم نیاز به سرویس و تنظیم
  • تعمیرات کمتر
  • مقاومت در برابر شارژ یا دِشارژ غیر مناسب

معایب باتری اتمی

  • اخطار ندادن قبل از ضعف کامل
  • قیمت بالا

کدام باتری پراید بهتر است؟

طبق توضیحات و مقایسه انجام شده در سطرهای بالا، متوجه شدیم که باتری اتمی نسبت به باتری اسیدی برتری خاصی دارد. اگر قصد خرید و نصب باتری اتمی را دارید، در نظر داشته باشید که این نوع باتری قبل از ضعف و پایان عمر اخطار نمی‌ دهد. بنابراین همواره باید از سلامت باتری مطمئن شوید. طول عمری باتری اتمی بالا است و اگر مشکلاتی مانند برق دزدی یا نگه داری نامناسب وجود نداشته باشد، باتری شما تا پنج سال عمر خواهد کرد.

چگونه طول عمر باتری پراید را افزایش دهیم؟

پراید سواران همواره دنبال راه های هستند تا طول عمر باتری خود را افرایش بدهند یا آن را تقویت کنند. در این بخش قصد داریم شما را با بهترین راه های تقویت و افزایش عمر باتری پراید آشنا کنیم.

  • اگر خودرو مدت طولانی خاموش می‌ ماند، کابل باتری را جدا کنید.
  • ماشین را در مکان های بسیار گرم یا بسیار سرد قرار ندهید.
  • لوازم جانبی غیر لازم را خاموش نگه دارید.
  • اتصالات و خود باتری را پاکیزه نگه دارید.
  • تسمه دینام و سیم کشی ماشین را مداوم چک کنید.

فروشگاه باتری مشکانی ارائه دهنده بهترین باتری های پراید در مدل و برند های مختلف است، که سالیان سال فروش حضوری داشته و اکنون در چند سال اخیر، فروش آنلاین را نیز به خدمات خود اضافه کرده است. از طریق صحبت با کارشناسان فروشگاه مشکانی، بهترین نوع باتری را خریداری کنید. از همراهی شما عزیزان تا پایان مقاله باتری پراید سپاسگزاریم.

باتری پراید 131

باتری پراید 131 سفید سایپا

در حال حاظر پراید 131 پر فروش ترین پراید در ایران است، که جایگزین پراید صبا بوده و تغییرات آن را می توان محدود به فیس لیفت دانست. فرمان این پراید هیدرولیک است و ایربگ نیز از تأسیسات ایمنی آن به شمار می رود. جایگزین فیس لیفت صبا در تیپ هایEX- SX- SL- LE- TL وارد بازار شده است و فول ترین آنها پراید 131 SE است. باتری پراید 131 نیز برند و مدل های مختلفی دارد و این مقاله قصد داریم شما را با بهترین نوع آن آشنا کنیم.

باتری پراید 131 چند آمپر است؟

باتری که کارخانه بر پراید 131 نصب می کند، 50 آمپر بوده با ولتاژ 12 ولتی است. البته این مقدار برای باتری اولیه است و اگر شما اضافات برقی در ماشین دارید، می توانید از باتری 60 آمپر نیز استفاده کنید. به طور کلی باتری های پراید در سه دسته 50 – 55 – 60 تولید می شود و شما می توانید از هر سه سطح آمپر استفاده کنید.

باتری پراید 131 چه نوعی است؟

در کل باتری پراید 131 دو‌ نوع است که به دو دسته باتری اسیدی و باتری اتمی تقسیم می شوند. باتری های اتمی نسبت به باتری های اسیدی ماندگاری بیشتری دارند و از نظر قدرت، در درجه بالاتری قرار دارند.

باتری های اتمی برخلاف باتری های اسیدی بدون مراقبت هستند و نیازی به تنظیم آب و اسید ندارند. اگر شما هیچ ادوات برقی اضافه ای بر ماشین خود نصب نکرده اید، می توانید از باتری 50 آمپر بهره بگیرید.

در صورتی که ماشین شما اضافات برقی است، به سراغ باتری اتمی 60 آمپر بروید. خاطرتان باشد دلیل کارخانه برای نصب باتری 50 آمپر تنها تأمین برق ماشین است. بنابراین با نصب دیگر ادوات برقی، باتری 50 آمپر پاسخگو نبوده و قدرت ماشین کاهش خواهد یافت.

باتری پراید 131 چند سال کار می‌ کند؟

عمر باتری پراید 131 شدیداً به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال اگر باتری در شرایط بهینه استفاده نشود، عمر آن کوتاه خواهد شد. از دیگر عوامل تأثیر گذار بر عمر باتری دمای محیط است، گرما یا سرمای زیاد باعث کاهش عمر باتری می شوند.
اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت دارید تند تند استارت بزنید، با عمر مفید باتری خود خداحافظی کنید. اگر از ماشین در شرایط بهینه استفاده شود، عمر باتری به 2 الی 3 می رسد. مشکلات دینام یا برق دزدی ماشین شدیدا برای باتری مضر هستند و عمر مفید آن را می سوزانند.

قیمت باتری پراید 131

قیمت باتری پراید به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال باتری مورد نظر شما از کدام برند ایرانی یا خارجی است؟ در ضمن قیمت باتری های خرجی نسبت به ایرانی بالاتر است. حتی در بین باتری های ایرانی هم بسته به نوع برند، قیمت متغیر است. تمامی موارد ذکر شده از جمله موارد زیر از معیار های تعیین قیمت باتری پراید 131 هستند.

  • برند باتری
  • ایرانی یا خارجی بودن باتری
  • ظرفیت آمپراژ باتری
  • نوع باتری
  • سال ساخت باتری
  • تاریخ اعتبار باتری

باتری پراید 131 را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید باتری برای پراید 131 خود را دارید و اما نمی‌ دانید کدام مرکز معتبر است، همین حالا به فروشگاه مشکانی بروید و درخواست مشاور برای خرید باتری بدهید. متخصصان فروشگاه مشکانی شما را راهنمایی خواهند کرد و بهترین باتری را برای شما در نظر خواهند گرفت.

علاوه بر خدمات مشاوره، قیمت مناسب و فروش بهترین برند های ایرانی و خارجی از بهترین مزایای فروشگاه مشکانی است. از همراهی شما تا پایان مقاله باتری پراید 131 سپاسگزاریم.

خرید باتری پراید 111

خرید باتری پراید 111

پراید صد و یازده مدل هاچبک پراید 132 است که در شهریور سال 96 تولید آن متوقف شد. در سال 89 که اولین پراید صد و یازده به بازار آمد، با نام مروارید عرضه شد و سپس نام آن به 111 تغییر یافت. در این مطلب قصد داریم شما را با باتری پراید 111 آشنا کنیم.

باتری پراید 111 چه نوعی است؟

به طور کلی برای ماشین پراید دو نوع باتری قابل استفاده داریم، که به باتری تر و باتری خشک معروف هستند. باتری تر همان باتری اسیدی است که نیاز به مراقبت و تنظیم سطح آب و اسید دارد.

باتری خشک نیز همان باتری اتمی است، که نیاز به مراقبت ندارد و همچنین آب مقطر لازم ندارد. اگر پراید 111 شما دارای سیستم صوتی سطح بالا یا رینگ و چراغ های پر مصرف است، توصیه می‌ شود از باتری اتمی و آمپراژ بالا استفاده کنید.
به صورت کلی باتری اتمی نسبت به باتری اسیدی کیفیت و کارایی بهتری دارد. باتری که خود کارخانه بر ماشین نصب می‌ کند دارای آمپراژ و ولتاژی هماهنگ‌ با برق ماشین است و اگر شما مصرف برقی مضاعفی در ماشین دارید، باتری را تقویت کنید.

باتری پراید 111 چقدر عمر می‌ کند؟

اگر بخواهیم واقع بین باشیم، باتری های ایرانی عمر حدودی 2 سال و باتری های خارجی عمر حدودی 3 سال دارند. میزان عمر باتری به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال اگر شما همواره در راه های پر چالش و ترافیک هستید، قطعاً عمر باتری شما کوتاه تر خواهد بود. دمای هوا تأثیر فراوانی بر عمر باتری دارد، هوای بسیار گرم یا بسیار سرد، عمر باتری را می کاهند. عادت های رانندگی نیز می‌ توانند برای طول عمر مفید باتری شما مخرب باشند، برای مثال زیاد استارت زدن قدرت باتری را کاهش می‌ دهد.

باتری پراید 111 چند آمپر است؟

میزان آمپر در نظر گرفته شده برای پراید 111 حدوداً 50 آمپر با ولتاژ 12 است. در نظر داشته باشید که این میزان آمپر برای پراید بدون هیچ گونه لوازم برقی جانبی است. بنابراین اگر شما قصد نصب سیستم صوتی سطح بالا یا نورپردازی و چراغ را دارید، می‌ توانید آمپراژ را 60 تقویت کنید. از نظر ابعادی نیز باتری پراید 111 دارای ابعاد 19×17.5×21 است.

از کجا باتری پراید 111 بخریم؟

باتری از مهم ترین بخش های ماشین است، بنابراین از یک فروشگاه معتبر و متخصص در این زمینه خرید کنید. فروشگاه باتری مشکانی در پاکدشت از خوش سابقه ترین مرکز خرید های باتری و لوازم ماشین است، که علاوه بر فروش خدمات ارزنده‌ ای را به مشتریان خود ارائه می‌ دهد. از همراهی گرم شما عزیزان تا پایان مقاله باتری پراید 111 متشکریم.

باتری پراید 132

باتری پراید 132

پراید 132 همان نسخه سدان پراید 111 است که نسبت به سایر پراید ها صندوق جادار تری دارد. این مدل پراید از پراید 131 زودتر معرفی شد و نسبتاً شناخته شده تر است. باتری پراید 132 با باتری پراید های دیگر تفاوت های دارد و اصطلاحاً آن را پایه کوتاه می نامند.

بهترین باتری پراید 132

به طور کلی باتری های اتمی کارکرد بهتری برای ماشین پراید دارند‌ و در ادامه باید به دنبال بهترین برند برای پراید 132 باشیم. در انتخاب و خرید باتری برای پراید صد و‌ سی و دو باید به نکاتی توجه کنید که بعضی از آنها انحصاری و بعضی عمومی برای کل پراید ها هستند. در ادامه به نکات زیر توجه کنید.

  • فضای اعمال شده برای نصب باتری
  • قدرت شارژ دینام باتری
  • مقدار برق مصرفی ماشین
  • ادوات برقی اضافه ماشین
  • پایه و اتصالات باتری

اگر به دنبال یافتن پاسخ مناسب برای موارد بالا هستید، به دفترچه راهنمای ماشین خود رجوع کنید. لازم به ذکر است که خرید باتری بدون توجه به پارامتر های فوق، موجب بروز مشکلات زیادی می‌ شود.

مناسب ترین باتری پراید 132

1. باتری اتمی (خشک)

باتری اتمی از آنجایی که نیاز به آب مقطر ندارد، باتری خشک نیز نامیده می شود. بین باتری های اتمی، نوع کلسیمی آن برای پراید 132 مناسب است. باتری کلسیمی نیز دارای الکترولیت است اما برخلاف نوع اسیدی، بدون مراقبت است.

2. باتری اسیدی (تر)

باتری اسیدی از آب و اسید تشکیل شده است و نیازمند تست مداوم سطح آب و اسید است، به همین دلیل آن را باتری تر نیز می‌ نامند. باتری های اسیدی قیمت پایین تری نسبت به باتری اتمی دارند، اما کیفیت آنها نیز کمی پایین تر است. باتری اسیدی دارای شش درب ورودی و صفحه الکترولیتی به منظور تنظیم آب و اسید است.

قیمت و عمر باتری پراید 132

قیمت باتری پراید 132 بستگی به شرکت تولیدی و کیفیت دارد. همین طور تورم و نوسانات بازار نیز باعث تداخل در ثبات آن می‌ شوند. در باب طول عمر  مفید باتری های پراید 132 این‌گونه باید گفت که اگر باتری در شرایط بهینه استفاده شود، تا سه سال عمر مفید خواهد داشت و اگر شرایط بهینه نباشد، عمر آن به یک و نیم الی دو سال کاهش می‌ یابد. از عمده تفاوت های باتری پراید 132 با دیگر پراید ها پایه یا قطب های آن است که پایین تر از سطح باتری قرار می‌ گیرند، از این رو به آن باتری پایه کوتاه نیز گفته می‌ شود.

باتری پراید 132 را از کجا بخریم؟

اگر هنوز فروشگاه معتبری را برای خرید یا تعویض باتری ماشین خود پیدا نکرده اید، فروشگاه باتری مشکانی بهترین گزینه برای شما است. فروشگاه مشکانی بهترین برند و مدل های باتری پراید را در بهترین شرایط به مشتریان خود ارائه می دهد. امیدواریم مقاله باتری پراید 132 برایتان مفید واقع شده باشد، با تشکر از همراهی شما.