نمایندگی باتری خودرو در بعثت

نمایندگی باتری ماشین در بعثت

باتری خودرو جزو مهم‌ترین قطعات خودرو است که دارای سه الی پنج سال طول عمر می‌باشد. در صورتی که طول عمر باتری ماشین تمام شود، افراد باید برای تعویض آن اقدام کنند. در تعیین زمان مناسب برای تعویض باتری خودرو، فاکتورهای مختلفی شامل برند تولید کننده باتری، کیفیت باتری، ظرفیت باتری، مدل و نوع خودرو و … تاثیرگذار می‌باشند. گاهی حتی اشتباهات رانندگی نیز سبب می شود که طول عمر باتری ماشین کاهش پیدا کند. در هر صورت، افراد باید هر چند سال یکبار باتری خودروی خود را که یک کالای مصرفی است، تعویض کنند. برای اطمینان از خرید یک باتری باکیفیت، توصیه می‌شود افراد به مراکز معتبر و نمایندگی باتری خودرو در بعثت مشکانی مراجعه کنند.

نمایندگی باتری خودرو در بعثت

دلایل خراب شدن و کاهش عمر باتری

به طور کلی باتری ماشین یک قطعه مصرفی است. به این معنی که پس از تمام شدن طول عمر باتری، افراد باید نسبت به تعویض آن اقدام کنند. عوامل متعددی در بروز خرابی در باتری خودرو و کاهش عمر باتری تاثیرگذار هستند. در ادامه به مهم‌ترین این عوامل اشاره کرده‌ ایم.

  • یکی از اصلی‌ترین دلایل خرابی باتری خودرو، یخ زدگی آن در ماه‌های سرد سال می‌باشد.
  • شل بودن تسمه دینام و همینطور عملکرد بد دینام نیز منجر به بروز خرابی در باتری خودرو می‌شود.
  • در صورتی که چراغ‌های داخل و خارج خودرو برای مدت زمان طولانی روشن بمانند، یا به عبارتی دیگر کلید خودرو باز بماند، در حالی که موتور خودرو خاموش است، باتری خودرو آسیب می‌بیند.
  • قرار داشتن باتری خودرو در معرض گرمای شدید نیز منجر به پایین آمدن میزان الکترولیت باتری و در نهایت خرابی آن می‌گردد.
  • اگر باتری به درستی در محفظه خود قرار نگیرد و بیش از اندازه لق بخورد، در معرض خرابی قرار می‌گیرد.
  • استفاده همزمان و طولانی مدت از تمامی قطعات الکترونیکی خودرو نیز منجر به تضعیف و خرابی آن می‌گردد.

صفحه دیگر ما هم ببینید: نمایندگی باتری ماشین در آزادگان

چه زمانی باید به نمایندگی باتری خودرو در بعثت مراجعه کنیم؟

بروز خرابی در خودرو با برخی نشانه‌ها همراه است. به طوری که افراد با مشاهده این نشانه‌ها به راحتی می‌توانند متوجه شوند که عمر باتری ماشین آن‌ها تمام شده است و باید برای تعویض آن به نمایندگی باتری خودرو در بعثت مراجعه کنند.

برای اطلاع از خرابی باتری، می‌توانید یک تست ساده را انجام دهید. زمانی که خودروی شما روشن است، دنده ماشین خود را در حالت خلاص قرار دهید. حال پدال گاز را به آرامی فشار دهید. در صورتی که با این حرکت، تغییرات نسبتا زیادی را در نور خودرو خود مشاهده کردید، بهتر است به فکر خرید یک باتری جدید برای خودروی خود باشید. در صورتی که قصد دارید چراغ‌ها و نور لامپ درون خودرو را روشن کنید اما متوجه شدید خیلی کم نور هستند نیز بهتر است برای اطمینان از سلامت باتری خود به نمایندگی باتری ماشین در بعثت مشکانی مراجعه کنید.

از دیگر نشانه‌های خرابی باتری خودرو می‌توان به استارت نخوردن ماشین، بد استارت خوردن ماشین، بوی بد و فاسد شدگی از باتری، کار نکردن قطعات برقی ماشین و … اشاره کرد.

راهکارهای افزایش عمر باتری خودرو

تمامی باتری‌های خودرو که توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند، دارای طول عمر مشخصی هستند. هر چه برند تولید کننده باتری باکیفیت‌تر باشد و باتری از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار باشد، قطعا عمر مفید بالاتری نیز دارد.

البته انجام برخی اقدامات می‌تواند منجر به افزایش و یا کاهش طول عمر باتری خودرو شود. در ادامه به برخی راهکارها اشاره کرده‌ایم که انجام دادن آن‌ها منجر به افزایش عمر مفید باتری ماشین می‌شود.

  • هر چند وقت یکبار، سطح باتری خودروی خود را از هر گونه چربی و خاک تمیز کنید. می‌توانید برای تمیز کردن سطح باتری خود از یک مسواک غیرفلزی استفاده کنید. همینطور می‌توانید از یک پارچه نرم‌دار و آمونیاک 10 درصد نیز برای این منظور استفاده نمایید.
  • گرما دارای تاثیرات مخربی بر روی باتری ماشین است و منجر به خرابی زودتر از موعد باتری می‌گردد. بهتر است در فصول گرم سال، خودروی خود را در زیر سایه درخت پارک کنید و یا از چادر ماشین استفاده کنید تا در معرض نور مستقیم خورشید قرار نداشته باشد.
  • آب باتری خودروی خود را به صورت مرتب بررسی کنید تا از حد استاندارد پایین‌تر نباشد.
  • برای جلوگیری از دشارژ شدن باتری، سعی کنید در طول هفته چندین بار ماشین خود را روشن کنید تا باتری از طریق دینام شارژ شود. اینگونه از تخلیه کامل باتری جلوگیری می‌شود.
  • در صورت خاموش بودن ماشین، سعی کنید از کولر، سیستم صوتی خودرو … برای یک بازه زمانی طولانی استفاده نکنید.
  • در بازه‌های زمانی کوتاهی سعی کنید اتصالات باتری و ترمینال‌های آن را بررسی کنید و محکم نمایید تا هیچ گونه مشکلی ایجاد نگردد. همینطور توصیه می‌کنیم باتری‌ها را از نظر سولفاته شدن نیز مورد بررسی قرار دهید و حتی در صورتی که مقدار کمی سولفاته سفید بر روی باتری وجود داشت، نسبت به رفع آن اقدام کنید. برای این منظور می‌توانید از خدمات نمایندگی باتری خودرو در بعثت نیز بهره‌مند شوید.
  • برای افزایش عمر مفید باتری خودرو، بسیار مهم است در استفاده از آن مدیریت داشته باشید. به طوری که از استفاده همزمان از سیستم صوتی، کولر، چراغ‌ها و … برای یک بازه زمانی طولانی اجتناب کنید.
  • برای جلوگیری از بروز خرابی زودهنگام در باتری، توصیه می‌کنیم از استارت زدن‌های پی در پی نیز جلوگیری نمایید.

دریافت خدمات تعویض و نصب باتری از نمایندگی باتری خودرو در بعثت

نمایندگی باتری در بعثت

در نظر داشته باشید که امروزه قیمت تمامی قطعات خودرو از جمله باتری افزایش پیدا کرده است. بنابراین اگر نیاز است باتری خودروی خود را تعویض کنید، توصیه می‌کنیم برای خرید یک باتری باکیفیت به سراغ نمایندگی باتری خودرو در بعثت بروید و باتری ماشین خود را از برندهای معتبر خریداری نمایید تا در بازه زمانی کوتاهی مجبور به تعویض آن نباشید.

صفحه دیگر ما هم ببینید: نمایندگی خرید باتری خودرو پاکدشت

باتری مشکانی از مجموعه‌های فعال در زمینه تعویض و نصب باتری است. در صورتی که به دنبال یک مرکز معتبر و نمایندگی باتری ماشین در بعثت هستید که مناسب‌ترین باتری را با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه برای خودروی خود تهیه کنید، می‌توانید از خدمات مجموعه باتری مشکانی بهره‌مند شوید. کارشناسان مجموعه آماده ارائه مشاوره فنی به شما عزیزان هستند. می‌توانید برای استعلام قیمت و همینطور ثبت سفارش خرید باتری با کارشناسان باتری مشکانی در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما - ارسال رایگان