نمایندگی باتری خودرو در آزادگان

نمایندگی باتری ماشین در آزادگان

بدون وجود باتری، روشن شدن خودرو و حرکت آن امکان‌پذیر نیست. باتری جزو قطعات مصرفی در خودرو است که دارای طول عمر محدودی می‌باشد و پس از سپری شدن عمر مفید باتری، افراد باید برای تعویض آن اقدام کنند. نکته مهمی که وجود دارد این است که شما باید برای تعویض باتری خودرو، به سراغ نمایندگی‌های معتبر بروید تا بتوانید یک باتری مناسب را برای خودروی خود تهیه کنید که ضمن داشتن قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بسیار بالایی نیز داشته باشد. مجموعه باتری مشکانی به عنوان یکی از معتبرترین نمایندگی باتری خودرو در آزادگان آماده ارائه خدمات نصب و تعویض باتری مناسب برای انواع خودرو است.

نمایندگی باتری خودرو در آزادگان

چه زمانی باید به نمایندگی باتری خودرو در آزادگان مراجعه کنیم؟

باتری خودرو توسط هر برندی نیز تولید شده باشد، دارای طول عمر محدودی است. به طوری که تمامی‌ شرکت‌های تولید کننده باتری خودرو، پیرامون مدت زمانی که باتری دارای کارکرد بهینه‌ای است، اطلاعاتی را بر روی باتری خودرو درج می‌کنند. به طوری که اگر باتری در شرایط نرمالی مورد استفاده قرار بگیرد، طول عمری برابر با طول عمر ذکر شده توسط شرکت تولید کننده خواهد داشت.

در شرایط عادی، باتری‌های خودرو بین 4 الی 5 سال ماندگاری دارند و می‌توان بدون هیچ مشکلی از آن‌ها استفاده کرد. در کشور ایران و با در نظر گرفتن شرایط جاده‌ای و نحوه رانندگی افراد، باتری‌ها طول عمر کمتری از مقدار درج شده بر روی باتری دارند. به طوری که بر اساس تجربه کارشناسان باتری مشکانی، عمر مفید باتری خودرو در ایران، برابر با 3 سال است و پس از این بازه زمانی، عملکرد باتری کم می‌شود.

بنابراین ریسک نکنید و در هر سه سال یکبار به نمایندگی باتری خودرو در آزادگان مشکانی مراجعه کنید و نسبت به تعویض باتری ماشین خود اقدام نمایید. این موضوع به خصوص برای رانندگانی که در خارج از جاده تردد دارند، از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار است. چراکه ممکن است خرابی یکباره باتری ماشین، راننده را با دردسرهای زیادی مواجه کند.

صفحه دیگر ما هم ببینید: نمایندگی باتری ماشین در خاورشهر

چه دلایلی باعث کاهش عمر مفید باتری می شوند؟

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، هر باتری خودرو دارای طول عمر مشخصی است. در کاهش عمر مفید باتری خودرو، عوامل مختلفی تاثیر می‌گذارند. در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین دلایلی که منجر به کاهش عمر مفید باتری خودرو می‌شود، بپردازیم.

آب و هوای نا متعادل

آب و هوا در کم‌شدن عمر باتری خودرو تاثیر زیادی را دارند. معمولا عمر مفید باتری‌هایی که در مناطق گرمسیری مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مقایسه با دیگر مناطق کمتر است و دلیل این موضوع این است که در این مناطق موتور گرمای زیادی را تولید می‌کند.

با رانندگی در هوای بسیار گرم، دمای بالای هوا منجر به تبخیر شدن مایع درون باتری ماشین و آسیب دیدن ساختار درونی آن می‌شود.

همینطور هوای خیلی سرد نیز در کاهش عمر باتری تاثیرگذار است. در دمای صفر درجه سانتی گراد، باتری‌ها به اندازه 35 درصد ضعیف‌تر از حالت عادی هستند و به مرور این موضوع باعث کاهش طول عمر باتری می‌شود.

اشتباهات راننده

در برخی مواقع اشتباهات راننده شامل خاموش کردن موتور بدون خاموش کردن سیستم‌های الکتریکی از جمله کولر، ضبط، برف پاک کن و … منجر به خرابی زودهنگام باتری می‌شود. به طوری که اگر پیش از خاموش کردن سیستم‌های الکتریکی، ماشین خاموش شود، زمینه ضعیف شدن و حتی تمام شدن باتری فراهم می‌گردد.

مشکل در سیستم شارژ باتری

یکی دیگر از دلایلی که منجر به بروز خرابی در باتری خودرو می‌شود و رانندگان را راهی نمایندگی باتری خودرو در آزادگان می‌کند، مشکل در سیستم شارژ باتری است. در صورتی که در سیستم شارژ باتری خودرو، مشکلی وجود داشته باشد، فرآیند تخلیه باتری خیلی سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

در بسیاری از خودروها، انرژی لازم برای روشن‌ شدن رادیو، چراغ و دیگر سیستم‌ها به واسطه دینام تهیه می‌گردد. در صورت بروز خرابی در قطعاتی از جمله تسمه‌ها، ممکن است باتری سریعا تخلیه شود.

معیوب بودن دینام

خرابی دیود دینام، منجر به ضعیف شدن باتری خودرو می‌شود. در صورتی که یک دینام معیوب باشد، زمانی که موتور خاموش است نیز به شارژ شدن ادامه می‌دهد و منجر به تخلیه کامل باتری می‌گردد.

توقف‌های پشت سر هم در فاصله‌های کوتاه

زمانی که خودرو در فواصل کوتاهی به صورت پشت سر هم خاموش و روشن می‌شود، منجر به کاهش عمر مفید باتری خودرو نیز می‌گردد. دلیل این موضوع این است که باتری در زمان روشن شدن خودرو، انرژی زیادی را تامین می‌کند. وقتی به فاصله کوتاهی خودرو خاموش شود، دینام مهلت کافی برای شارژ مجدد باتری را ندارد. در این صورت باتری بیشتر از حد معمول کار می‌کند و ضعیف می‌شود.

پوسیدگی کابل باتری

در صورت خرابی اتصالات باتری، سیستم شارژ نیز قادر به شارژ باتری در حین رانندگی نیست. بنابراین بررسی سالم بودن کابل‌های باتری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

خوردگی پایانه‌های باتری

از دیگر دلایل رایج خرابی باتری در نمایندگی باتری خودرو در آزادگان، خوردگی در پایانه‌های باتری است. وجود خوردگی و پوسیدگی در پایانه‌های باتری، منجر به نشت اسید باتری به داخل کانکتورها می‌گردد و پس از سفت شدن، از ایجاد تماس موثر میان پایانه‌ها و نقاط اتصال جلوگیری می‌کند. اینگونه توانایی باتری برای شارژ مجدد از طریق دینام کم‌ می‌شود.

نشانه های فرارسیدن زمان تعویض باتری خودرو چیست؟

باتری ماشین آزادگان تهران

اینکه باتری ضعیف شده است و شما باید برای تعویض آن به نمایندگی باتری ماشین در آزادگان مشکانی مراجعه کنید، دارای نشانه‌های واضحی است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • بیش از سه سال است که به صورت مداوم از باتری خودرو خود استفاده می‌کنید.
  • چراغ چک موتور خودروی شما روشن شده است. معمولا اصلی‌ترین دلیل روشن شدن چراغ چک موتور خودرو، مشکل در باتری خودرو و تمام شدن طول عمر آن است.
  • روشن نشدن خودرو از دیگر مواردی است که نشان می‌دهد عمر باتری خودرو شما به پایان رسیده است و باید برای تعویض آن به نمایندگی باتری ماشین در آزادگان مراجعه کنید.
  • از نشانه‌های بارز خرابی خودرو، کم نور شدن چراغ‌های جلو است. در واقع زمانی که باتری نتواند انرژی کافی را به چراغ‌های جلو برساند، این مشکل ایجاد می‌شود.
  • بوی تخم مرغ فاسد و یا گوگرد از سمت باتری خودرو، از دیگر نشانه‌های خرابی باتری خودرو می‌باشد. با کهنه شدن باتری و یا آسیب دیدن پایانه‌ها و یا محفظه باتری این بوی بد ایجاد می‌شود.

صفحه دیگر ما هم ببینید: نمایندگی خرید باتری خودرو پاکدشت

دریافت خدمات تعویض و نصب باتری از نمایندگی باتری خودرو در آزادگان

باتری خودرو زمانی که سالم است، وظایف زیادی را در خودرو بر عهده دارد و با توجه به اینکه با قطعات مختلفی در ماشین در ارتباط است، بروز خرابی در آن، منجر به ایجاد مشکل در عملکرد خودرو می‌شود.

بنابراین بسیار مهم است در زمان مشاهده نشانه‌های خرابی در باتری خودرو، برای تعویض آن اقدام کنید. باتری مشکانی به عنوان یکی از معتبرترین نمایندگی‌های باتری خودرو در آزادگان فعالیت دارد. می‌توانید برا ی خرید یک باتری مناسب برای خودروی خود با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت عالی، از طریق این مجموعه اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما - ارسال رایگان